En sommar dag precis som den ska va!

Hej!
Här kommer en härlig bild från sjön Visen,
och det var just på den här utflykten jag hade glömt mitt minneskort
till kameran. Tog mobil bilder istället, funkar typ en gång hihi. Men
av misstag lär man sig, och tar inte allt för givet. Numera har jag även
la familia som påminner mig om jag lyckas glömma. I den här värmen
är man som sagt lite slow emellanåt ;O)



Jag är en samlare av stenar, snäckor och små grenar.
Och titta vad mannen min hittade, en yttepytte gren som jag blev
helt förälskad i! NÄ, hör jag äldsta sonen säga, den tar du inte med dig!!!
Ja, med våran packning och fiskespö och allt så blev grenen kvar på ön.
Ja, ja stocken dårå som någon uttryckte sig så fint, den ska jag bara HA så
det lär bli ett nytt besök någon dag/kväll framöver.



Emanuel står och kastar från bryggan medans båten skall lastas ur
och upp på båttrailern.
Numera är det inget som jag behöver hjälpa till med utan det sköter mannen
och äldsta sonen så bra!!


Det där med att sjön suger,
jamen visst gör den,
Mannens hamburgare smakar alltid gott, det ända jag han fota
för killarna hade redan dukat och det skulle ätas med en gång!!
Lite bilder på en något butter mamsen, det drogs massor utav skämt
om hur grenen användes för en lägereld osv.
Som tur var gömde jag den hehe.

Ljumma kvällar är det skönt att lägga sig i hammocken en stund ...




Senaste boken som jag läste ut var
Mord i blått
av Jan Mårtensson
riktigt spännande & bra!



Igår slapp jag att vattna det skötte naturen själv.
TACK, för regnet men åska kan jag vara utan!

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Härliga sommarbilder vännen och en nygrillad hamburgare sitter alltid som en smäck! Det har regnat här också...men sen kom solen och värmen är tillbaka, lika kladdvarm och het! Ja nog fick vi sommar alltid, synd att klaga men vissa dagar har varit FÖR HETA för mig!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Hej bloggvännen min! Ser när jag läser igenom Dina inlägg att det blivit mycket ut i naturen. Härligt! Där hämtar man kraft. Jag är tillbaks från Tjeckien sedan igår och bara går här hemma och gör ingenting. Men idag blir det Halmstad och hälsa på. Lite loppisar på vägen upp om vi hittar några. Härnere regnar det min trädgård har tagit fart. Det händer mycket när man inte är hemma på en vecka. Den där grenen kan Du säkert ha till tusen olika arrangemang med Din kreativitet, Arja. Stor kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar