Tänk att ha  några gemensamma intressen
med Arion Vulgaris.

Eller översatt/ spanska skogssnigeln
eller mördarsnigeln.

Kan tyckas rätt deprimerande.
och det är vad just dagens onsdagstema är.
DEPRIMERANDE


Mina älskade dahlior som jag så ömt har vårdat och planterat i kruka,
vattnat och fått att växa  och äntligen planterat ut för att njutas av.

Och så äter dom förbannade sniglarna upp dom så fort man vänder
ryggen till.

Men nu är det payback time som gäller ...


Här har pysslats ihop en snigelfälla :O)


Värt att dela en öl med dom här rackarna för att få dom att
försvinna, skall köpa några lättöl nästa gång jag handlar så slipper
mannen knorra hihi.


Det är väl ändå inte för mycket begärt att man vill ha sina
blommor ifred?


Peace
&
Love



Nyfiken på fler deprimerande bilder då kikar
du in här

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Slutet gott efter en deppig inledning! Fy farao så glupska de rackarns sniglarna är men vi har faktiskt inte haft så många i år!
    Dina avslutande bilder är riktigt läckra!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så trist....med ohyra som äter upp o förstör. Har inga sett här, tack o bock.
    Fina bilder

    SvaraRadera
  3. Inte roligt med mördarsniglarna - vi har dem också. Skillnaden är väl att vi inte har en massa fina planteringar se om de kan ge sig på ;) Deprimerande för dem kanske ;) Lycka till med er snigel-happy-hour ;) Hoppas det blir en succé!

    SvaraRadera
  4. Ja snigelätna blad i trädgården är verkligen deprimerande! Fina bilder!

    SvaraRadera
  5. Jo du jag hoppas du vinner kriget mot de äckelpäcklen. Jag minns när jag hade trädgård att sköta för något år sedan och de sniglarna jag krigade emot.

    SvaraRadera
  6. Ja man kan bli förbannad för mindre hoppas dom torkar
    bort nu i värmen och ger fan i mina jordgubbar.
    Lycka till med kriget;-)

    SvaraRadera
  7. Usch fy för dessa äckliga sniglar! Men du har gillrat en fiffig fälla, hoppas många går i den. Fina bilder på dahliorna. :)

    SvaraRadera
  8. Ja, mördarsniglarna är ett elände och man kan bli deprimerad för mindre när de äter upp den växtlighet som man vårdat ömt. Och så sprider de rackarna sig något alldeles förfärligt snabbt. Bra tolkning av temat.

    SvaraRadera
  9. Hoppas fällan gör susen! Vi har inga mördarsniglar här där jag bor, tack och lov. Fast å andra sidan odlar jag ju bara gräs, så det hade nog inte varit nått stort problem för oss ändå...

    SvaraRadera
  10. Ja jag vet...det är så trist! NÅGOT äter mina blommor också men jag hittar inga sniglar...måste nog kolla upp detta...
    Stockrosorna är helt sönder ätna, myror eller sniglar tro?
    Ha nu en skön vecka och du bjuder trots allt, på fina bilder Arja!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  11. Ingen höjdare med mördarsniglar, märkligt egentligen att ingen har kommit på ett sätt att utrota dem än. Håller tummarna för att din fälla fungerar :-)

    SvaraRadera
  12. De där sniglarna är hemska. Jag brukar slänga ut Snigelfritt. Små pellets som de äter ock sedan dör av. De är inte farliga för husdjur, därför vågar jag använda dem. Visst det är ett gift, fast till slut tröttnar man på dem. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Ja fy sniglar är inte roliga. Tyckte det var extra roligt att det stod "Gumman" på din colaflaska :-). Hoppas det funkar!

    SV. Tusen tack för ditt tips om tapetångare det ska absolut testas, för jag har fler projekt här hemma. Och jättekul att jag hittade hit! Din blogg har jag missat!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Vilken bra fälla, Arja. Hmmm, vad gör Du med sniglarna sen, eller Du ska fylla den ännu mer så att de druknar? Jag strödde kalk runt mina dahlior och runt mina pallkragar. De vill inte dit då. Jag minns inte vad jag skrev till Dig häromdagen , men jag sa rätt ut i trädgården på kvällen jag upptäckte att mina dahlior var fulla med dem och hela trädgården också för den delen att -Imorgon kommer jag att ta Er som finns i min trädgård och lägga i en spann med spolvätska och vatten, och Ni dör omgående! Bara så Ni vet! Och så tänkte jag hur jag gjorde. Och I gårkväll, Arja, så fanns det så få jämfört med dagen innan. Otroligt. Gjorde likadant med myror för några år sedan, fast med hotet om Myrr. Dagen efter fanns det bara några få vilsna myror kvar. Mumbo Jumbo….. Kram

    SvaraRadera
  15. Det finns skadedjur och så finns det söta skadedjur.
    Såg när jag satt på balkongen och svalkade mig lite sent på kvällen/natten hur två rådjur betade av alla blommor från ett parblomlåder.
    En granne på bottenvåningen som blev av med blomprakten. Ganska deprimerande det också.
    Fiffig fälla, men verkligen synd på en så god pilsner. Hur kunde du?! ;-)
    Hoppas verkligen det fanns fler öl kvar i kylen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar