Kvisttomater har en rykande åtgång här hemma.

Hej!
Passade på en stund i eftermiddags att plantera och förhoppningsvis
så kommer det att bli några goda tomater i sommar.
"krukorna" är DIY  använde gamla reklamblad, ja så mycket reklam
som vi får på måndagar skulle jag kunna öppna ett krukmakeri hihi.
Blev sugen på en tomatsallad nu, ja det får bli som tillbehör till kvälls-
maten!

Dax att sätta igång för sedan är det läxförhör som gäller.

Så håller vi tummar och tår att jag kommer ihåg att vattna,
annars gör jag som jag brukar köper färdiga plantor,
funkar det också hihi.






Njut Kvällen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Egna tomater är så goda. Jag brukar också så själv. Men det är alltid ett lotteri om fröerna ska ta sig. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt med reklamblad som krukor! Det blir nåt jag ska göra till mina fröer också!
    Tomatsallad är så gott, särskilt om man får lite mozzarella, olivolja och rödlök till!
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Kvisttomater är både godast och vackrast :) Har inga tomatplantor detta år, får se om det blir nåt anat spännande i stället. Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Älskar tomater i alla dess former...kvisttomater är en favorit (och doftar gott också!)
    Ha en skön fredag nu och lycka till med odlingen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar