Ledigt från köket idag.

Hej!
När man får den där frågan - vad ska vi äta ikväll och man har inte
en susning om vad man skall hitta på.
Och yngsta ber mig att gå ut och sätta/lägga mig på altanen och njuta
av det härliga vädret så fixar han kvällsmaten.
Jo, man tackar & bugar hihi.
Efter en del slamrande & ljuvliga matdofter som ringlar sig ut till min
näsborre så blir jag inropad för att hjälpa till med dukningen.
Jamen det är väl det minsta jag kan göra!

Det bjöds på Emanuels köttfärs/bacon piroger av smördeg & en sallad
till med nyskördad gurka från växthuset.
Så gott & proppmätta blev vi.

Till efterrätt blev det Kevin´s kladdkaka med choklad täcke över.

Jamen nu är det svårt att resa sig från soffhörnet hihi.

Gossarna dom kan dom,
matlagning & bakning,
kommer inte gå någon nöd på dom inte
när dom lämnar boet hihi.

♥ ♥ ♥







Önskar er en fin kväll
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Sann lyx att slippa laga mat och sen bara sätta sig vid ett dukat bord! Så kul att han är duktig på det där med mat!
    Ha en härlig torsdag...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så härligt med matlagande söner! Kan tro att det smakade bra och att barnen var nöjda också.
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Skicka en kommentar