1:a advent

Hej!
Hur har ni det i adventsstöket?
Jag som älskar julen mår gott nu kan jag lova hihi.
Har plockat fram & plockat fram och även plockat bort och hunnit
ändra mig några ggr hihi.
Slitit mig grå i håret över ljusslingor som jag bara slängt ner förra 
året, måste ha varit riktigt trött på julen då hehe.

Gamla klockorna hamnade hängandes lite snyggt på kanten,
lite kul när jag höll på och tänkte vad som får en att "längta"
eller vad startskottet är när det blir jul.

På förskolan tog jag fram bjällror i fredags och bad alla barnen att
blunda  och bara lyssna ...
Det blir en magisk tystnad en liten stund tills en tjej öppnar ögonen
som bara glittrar mot mig och hon säger
- nu fröken har du gjort så julen kan börja!

I helgen besökte jag blomster affären som ligger ett stenkast ifrån
mig,
jäklars vad fint dom hade gjort det.
Kika in du också vetja





Önskar er alla en riktigt mysig
adventskväll
Kram
Arja

Kommentarer